استحکام خانواده ها یکی از مولفه‌های پیروزی در دفاع مقدس بود
کد خبر: 3332301
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲

استحکام خانواده ها یکی از مولفه‌های پیروزی در دفاع مقدس بود

گروه اجتماعی: معاون فناوری اطلاعات پژوهشکده فضای مجازی بسیج مستضعفین با بیان اینکه یکی از مولفه‌های پیروزی در دفاع مقدس استحکام خانواده ها بود، گفت: شبکه های اجتماعی افراد را از خانواده دور و به غریبه ها نزدیک می کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، روح الله مومن‌نسب، معاون فناوری اطلاعات پژوهشکده فضای مجازی بسیج مستضعفین روز گذشته، 31 تیر در همایش «تحلیل شبکه ملی اطلاعات و شبکه‌های اجتماعی» که در مجتمع خاتم‌الانبیاء(ص) رشت برگزار شد، با اشاره به نقش شبکه های اجتماعی در زمان کنونی، اظهار کرد: شبکه های اجتماعی اساسا یک رسانه و دارای قابلیت تعاملی بیشتری است.

وی با بیان اینکه شبکه های اجتماعی فقط پیام رسان نیستند، گفت: این شبکه ها خبرها را از کشوری به کشور دیگر مخابره می کنند.

مومن‌نسب با بیان اینکه در فناوری اطلاعات 100 درصد وابسته هستیم، افزود: باید از فناوری محصول تولید کنیم در غیر اینصورت با محصولات دیگران نمی توانیم به پیشرفت برسیم زیرا با وابستگی همواره منفعل عمل خواهیم کرد.

معاون فناوری اطلاعات پژوهشکده فضای مجازی بسیج مستضعفین با بیان اینکه هم اکنون رتبه 157 دنیا در اینترنت را دارا هستیم، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «اهمیت فضای مجازی کمتر از انقلاب نیست».

مومن‌نسب با اشاره به آسیب های شبکه های اجتماعی، تصریح کرد: شبکه های اجتماعی افراد را از خانواده دور و به غریبه ها نزدیک می کنند، همچنین کاربران بعد از مدتی دچار انزوا و نگرانی می شوند.

وی فردگرایی، لذت گرایی و سودگرایی را از شاخصه های فرهنگ غرب دانست و گفت: رسانه ها این مشکلات را پدید می آوردند.

معاون فناوری اطلاعات پژوهشکده فضای مجازی بسیج مستضعفین با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری جنگ نرم اولویت کشور است، یادآور شد: جنگ نرم ایجاد تردید در دل ها و ذهن های مردم است.

مومن‌نسب با بیان اینکه یکی از مولفه‌های پیروزی در دفاع مقدس استحکام خانواده ها بود، گفت: در دوران دفاع مقدس، مادر و همسران با همراه کردن فرزندان و شوهرانشان به جنگ انقلاب را در شهرها و خانه های خود به وجود می آوردند.

وی ایجاد تردید و تنوع طلبی را از ترفندهای جدید دشمن در جنگ نرم برشمرد و یادآور شد: براساس آمار رسمی از مراجع تحقیقاتی دنیا، 68 درصد طلاق ها در 150 کشور دنیا براساس ارتباط ها با جنس مخالف است.

معاون فناوری اطلاعات پژوهشکده فضای مجازی بسیج مستضعفین با بیان اینکه اساس کار و اهداف شبکه های ماهواره‌ای و  مجازی یکی است، عنوان کرد: تغییر ذائقه افراد مهم ترین هدف شبکه های ماهواره ای و مجازی است.

مومن‌نسب با بیان اینکه این شبکه ها بدنبال آنند تا جوانان فکر نکنند و لذت بردن از چشم ایجاد شوند، ادامه داد: متاسفانه «اطلاعات گوشی موبایل، بیشتر از اطلاعات خودتان از خودتان است» و همه جا با شماست و این خود بزرگترین آسیب است.

وی با اشاره به تاکیدات رهبری در خصوص اهمیت توجه به فضای مجازی و مقابله با آسیب‌های ناشی از این شبکه‌ها، گفت: شورای عالی مجازی به دستور مقام معظم رهبری و با 25 عضو طی سالیان گذشته است.

معاون فناوری اطلاعات پژوهشکده فضای مجازی بسیج مستضعفین یادآور شد: براساس قانون رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی فضای مجازی، رئیس مجلس به عنوان نایب رئیس اول و رئیس قوه قضائیه به عنوان نایب رئیس دوم است.

مومن‌نسب با اشاره به اینکه ایران زمانی دومین استفاده‌ کننده از اینترنت در خاورمیانه بود، تصریح کرد: اکنون در بحث اینترنت کشور 157 دنیا هستیم.

وی با تاکید بر اینکه طبق دستور رهبر انقلاب باید جلسات شورای عالی فضای مجازی تشکیل شود، اضافه کرد: این شورا باید اقدامات لازم را برای مقابله با آسیب های شبکه های ماهواره ای را ریشه یابی کند.

captcha